Ημερήσιο γράφημα
ΟΙ ΜΑΡΚΕΣ έχουν μια λογική και ένα νόημα από μόνες τους. Αλλά πόση είναι η αξία τους; Τρεις εταιρείες που μετρούν την αξία της μάρκας έχουν υγιείς διαφωνίες. Υπάρχει μία συναίνεση ότι τρεις εταιρείες τεχνολογίας, η Google, η Apple και η Microsoft ανήκουν μεταξύ των κορυφαίων πέντε. Οι απόψεις διίστανται σχετικά με το Big Blue. Και υπάρχουν σημαντικές διαφορές σχετικά με μεγάλες μάρκες κατανάλωσης. Οι Millward Brown και Interbrand θεωρούν ότι η Coca-Cola και τα McDonald είναι top-ten μάρκες. Η Brand Finance δεν συμφωνεί. Ακόμα και όταν περίπου συμφωνούν στην κατάταξη διαφωνούν στις αποτιμήσεις. Η Millward Brown, η οποία καταρτίζει τη λίστα BrandZ, τείνει να εκχωρεί τις υψηλότερες τιμές σε δολάρια. Η Brand Finance είναι πιο συντηρητική.
Ένας λόγος για τη διακύμανση είναι η μεθοδολογία. Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τρόποι για να μετρήσει κανείς το μέγεθος μιας μάρκας (αν πρέπει να κοιτάξουμε τα έσοδα ή τα κέρδη, για παράδειγμα). Και είναι δύσκολο να υπολογίσει πόσο μια μάρκα συμβάλλει στην χρηματοοικονομική απόδοση. Η Millward Brown μιλά σε 2 εκατομμύρια καταναλωτές για να μετρήσει την επιθυμία και την πίστη που μία μάρκα εμπνέει. Η Interbrand δίνει βαρύτητα σε εσωτερικούς παράγοντες, όπως το πόσο αφοσιωμένη είναι μια εταιρεία στη δική της μάρκα. Η Brand Finance χρησιμοποιεί τα ποσοστά του δικαιώματος για τη χορήγηση αδειών από παρόμοια σήματα. (Δείτε την ιστορία μας εδώ.)
Όσον αφορά την αξία των εμπορικών σημάτων των ιδίων εταιρειών αξιολόγησης, ο Economist έχει πραγματοποιήσει τη δική του μη επιστημονική μελέτη. Καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η αξία της μάρκας Interbrand είναι υψηλότερη (με βάση 515.000 αποτελέσματα αναζήτησης της Google), ακολουθούμενη από την Brand Finance (με 332.000) και την Millward Brown (με 212.000). Η λίστα BrandZ έχει ένα ισχυρότερο σήμα από την εταιρεία συμβούλων που την παράγει, με 1,7 εκατομμύρια αποτελέσματα. Θα ήταν ενδιαφέρον να δούμε πώς οι τρεις επιχειρήσεις ταξινομούν τα δικά τους εμπορικά σήματα χρησιμοποιώντας τις αντίστοιχες μεθοδολογίες τους.
Το αυθεντικό άρθρο υπάρχει στην ιστοσελίδα του "The Economist".